We kennen het allemaal wel: de reclamecommercial ‘Je zal er maar een hebben’ van Volkswagen. De moeder die wordt rondgereden door haar zoontje. Eenmaal op de plaats van bestemming, stapt haar man uit de auto. Oftwel, rijden in een Volkswagen is zo fun, dat elke man weer een kleine jongen wordt (en ermee opgescheept zitten). De reclamecampagnes van Volkswagen kenmerken zich door simpliciteit en een aardige dosis humor. Hiermee spreken ze iedereen aan met een modaal inkomen en wordt de boodschap overgebracht dat rijden in een betrouwbare, kwalitatieve auto niet alleen voor de rijken is weggelegd. Kort maar zeer krachtig Hiermee onderscheidt de autofabrikant zich ten opzichte van andere grote automerken. Waar anderen de consument proberen te verleiden met een gevoel of ervaring verpakt in een commercial welke eruit ziet als een film, gooit Volkswagen het over een andere boeg. Er wordt geen gevoel verkocht, want dat kan iedereen. Nee, kwaliteit en betrouwbaarheid voor een degelijke prijs zijn kernbegrippen die de rode draad vormen in de reclamecampagnes, maar het verschil zit in het overbrengen van de boodschap. De commercials zien er niet overdreven gelikt uit, maar vertellen juist een verhaal of belichten hier een bepaalde doelgroep. Regelmatig wordt de automobilist bespot, maar de stabiele factor is altijd de wagen zelf. Lef! Dat de reclamecampagnes niet altijd een succes zijn mag wel blijken uit de Superbowl-commercial van 2013. De automobilist praat met een Jamaicaans accent en hierdoor wordt Volkswagen door Amerika beschuldigd van racisme. Onder de Jamaicanen zelf was de commercial een daverend succes en werd allesbehalve als racistisch beschouwd. Wil je onderscheidend zijn en niet geclassificeerd worden als standaard, dan moet je beschikken over een behoorlijke dosis lef. Of het nu gaat om een VW Caddy lease of de nieuwste Golf GTE rijden, deze autofabrikant durft! |
Voor meer info bezoek deze link : http://www.autoleaseneenmanszaak.nl/super-deals/volkswagen-caddy-leasen |