Een positieve klantervaring is heel belangrijk wanneer je net begint als ZZP’er of met een kleine onderneming. Je wilt de tevreden en loyale klanten behouden. Het is dus belangrijk dat ieder contact met het bedrijf een positief effect heeft. Wanneer heb je nu een goed telefoongesprek? Je moet ten eerste de klanten niet te lang laten wachten. Stel dat jij hebt afgesproken met een vriend en diegene komt later aan dan afgesproken. Niemand zal daar blij mee zijn. Tijd is kostbaar, vooral bij een geïrriteerde klant. Zorg voor een positieve houding naar de klant toe. Het kan voorkomen dat je een chagrijnige klant aan de telefoon krijgt, maar dit betekent niet dat jij dan ook dezelfde houding moet aannemen. Begin het gesprek rustig, hierdoor wordt de toon gezet voor de rest van het gesprek. De klant kan door deze benadering de kalme houding aannemen. Er komt geen onrust en de problemen kunnen worden afgehandeld. Enthousiasme werkt aanstekelijk. Heel belangrijk, voorkom dat je fouten maakt. Wanneer je een boodschap moet noteren of gegevens moet invoeren is het een no-go om verkeerde informatie te noteren. Je wilt geen verkeerde informatie leveren of de klant terugbellen met excuses. Herhaal daarom altijd de gegevens dat de klant geeft en vraag voor de zekerheid of ze deze kunnen spellen. Tenslotte moet je het gesprek altijd netjes afsluiten en wens je de klant een fijne dag toe. Met de bovenstaande tips kan je jezelf makkelijk redden, maar als het je teveel wordt kan je ook een telefoondienst inschakelen. Bij www.bizziphone.com is het mogelijk om een telefoon- en antwoordservice aan te vragen waardoor je altijd beschikbaar bent. Je krijgt een vaste telefoniste die weet hoe ze klanten te woord moet staan. Je kunt er dus zeker van dat er een positieve en persoonlijke benadering is gegeven aan de klant. |
Voor meer info bezoek deze link : https://www.bizziphone.com/ |
