Hoe u een aantrekkelijke landingspagina maakt

      Reacties uitgeschakeld voor Hoe u een aantrekkelijke landingspagina maakt

Het creëren van een landingspagina betekent duidelijkheid, overtuigingskracht, doordacht ontwerp en eindeloos testen combineren. Zonder een van deze dingen werkt uw pagina gewoon niet.

Een landingspagina (landingspagina) is een aparte webpagina die is gemaakt voor een specifieke marketingcampagne of gericht op een specifieke zoekopdracht. Via de zoekmachine komen gebruikers op uw pagina terecht wanneer ze op een link in zoekresultaten, in een e-mail of in een advertentie klikken.

Meestal moedigen deze pagina’s gebruikers aan om een ​​specifieke actie te ondernemen, zoals een aankoop doen of zich abonneren op een nieuwsbrief.

Dus hoe creëer je een effectieve bestemmingspagina die de gebruiker aanmoedigt om actie te ondernemen zonder zijn toevlucht te nemen tot manipulatieve technieken of duistere sjablonen (pagina’s die je dwingen om dingen te doen die je niet wilde, zoals iets kopen of je erop abonneren)? Het antwoord ligt in de eerste alinea.

Het is tijd om eerst in het proces van het maken van uw bestemmingspagina te duiken. Voordat we beginnen, is er echter een duidelijke focus, en dat begint met het definiëren van onze waardepropositie.

Een waardepropositie definiëren

Vanaf het moment dat een klant op uw bestemmingspagina belandt, duurt het slechts 8 seconden om hun aandacht te trekken. Dit betekent dat de eerste stap bij het maken van een bestemmingspagina is om de gebruiker ervan te overtuigen dat deze specifieke bestemmingspagina het juiste product of aanbod biedt, en dit op een beknopte en informatieve manier.

Begin met het schrijven van een enkele zin die een aanbieding of product communiceert. Het moet uit twee delen bestaan: welk probleem u oplost en hoe het wordt opgelost.

Om geen grijze massa te worden, moet u zich afvragen: zou niet toevallig het tegenovergestelde zijn van uw voorstel? Als u bijvoorbeeld zegt:

“We bieden hoge kwaliteit tegen een betaalbare prijs.”

Dan zou het omgekeerde ongeveer zo zijn:

“We bieden vreselijke kwaliteit met een kosmisch prijskaartje.”

Omgekeerd, als u schreef:

“Wij bieden handgemaakte goederen voor de veeleisende koper”

Het tegenovergestelde zou zoiets zijn:

“We bieden fabrieksproducten voor de massamarkt.”

Een waardepropositie hoeft niet slechts één zin te zijn. Maak een lijst van al uw voordelen en zet vervolgens alle mogelijke suggesties op een rij.

Bepaal hoe u actie wilt stimuleren

Elke landingspagina heeft uiteraard een oproep tot actie nodig. Dit betekent dat u zich moet afvragen welke gerichte actie u van uw gebruikers wilt krijgen?

Bied niet te veel telefoontjes aan om uw bestemmingspagina vorm te geven en de kans op gebruikersbetrokkenheid te vergroten. Als u hen bijvoorbeeld vraagt ​​om u te volgen op sociale media, leidt dit de klanten gewoon af van de hoofdactiviteit.

Maar op de een of andere manier zal in sommige situaties een secundaire oproep tot actie zinvol zijn. Als u alles goed heeft gedaan, zal uw bestemmingspagina veel gebruikers overtuigen om uw product te kopen. Maar er zullen altijd mensen zijn die hier niet klaar voor zijn.

In plaats van zich in een hoek te verstoppen en te huilen, bied je ze een secundaire prikkel aan die minder toewijding vereist.

Als uw doelactie bijvoorbeeld is om een ​​aankoop te doen, kan een aanvullende actie een eenvoudig verzoek zijn om u op een nieuwsbrief te abonneren.

Zorg ervoor dat het licht zichtbaar is om afleiding te voorkomen. Dat wil zeggen, het kan in de voettekst staan ​​of rechtstreeks in het dialoogvenster dat verschijnt bij het verlaten van de site. Maar wees voorzichtig met pop-ups, want sommige gebruikers reageren extreem negatief op dit soort advertenties.

Bedenk uiteindelijk hoe u mensen precies gaat motiveren om actie te ondernemen. U kunt een gratis eBook aanbieden als mensen zich aanmelden voor uw nieuwsbrief, of een korting als ze winkelen via uw bestemmingspagina. Soms kan iets kleins en, op het eerste gezicht, onopvallend, juist de drijfveer worden die ervoor zorgt dat u nu gaat handelen, en niet later.

Het maakt natuurlijk geen verschil als andere items klanten wegjagen. Het is noodzakelijk om te begrijpen wat de problemen zijn en een manier te vinden om ze op te lossen. Dit staat bekend als het afhandelen van bezwaren.

De bezwaren van gebruikers begrijpen

Om welke redenen kan een persoon stoppen met iets op uw bestemmingspagina? Zijn er verzendkosten of maken ze zich zorgen over hun privacy? Misschien zijn uw concurrenten goedkoper?

Als u het moeilijk vindt om een ​​lijst met bezwaren van gebruikers samen te stellen, dan moet u onderzoek doen om erachter te komen.

Ga er niet vanuit dat het duur en tijdrovend zal zijn. Het enige dat u nodig heeft, is slechts één vraag op uw bestemmingspagina. Als mensen uw site verlaten zonder actie te ondernemen, kunt u ze één vraag stellen:

“Als u besluit vandaag niet te handelen, zou het ons helpen te weten waarom.”

Als je eenmaal begrijpt waarom mensen niet handelen, kun je ze gaan aanpakken.

Idealiter zouden irriterende stoffen, zoals belemmeringen voor gratis verzending of geld-terug-garanties, moeten worden verwijderd. Als u dit niet doet, moet u heel hard proberen om ervoor te zorgen dat gebruikers uw pagina vertrouwen. Vertrouwelijkheidsgaranties die nauw zijn gekoppeld aan aanmeldingsformulieren voor nieuwsbrieven, verhogen vaak het aantal conversies

Vorm je persoonlijkheid

Kortom, we nemen beslissingen op een onbewust niveau. Volgens onderzoek dat is gepubliceerd in het tijdschrift Behavior and Information Technology, vormen mensen in feite binnen 50 milliseconden een eerste indruk van een site. Er wordt beweerd dat deze eerste indrukken in de toekomst blijven bestaan ​​vanwege het “halo-effect”.

Met andere woorden, de branding en esthetiek van de site bepalen onze ervaring met het daadwerkelijke aanbod, ondanks het ontbreken van een oorzakelijk verband tussen beide.

Maar hoe zit het met deze aspecten in de praktijk? Om te beginnen laat het zien hoe belangrijk esthetiek is. Maar wat nog belangrijker is, het betekent dat we een duidelijk idee moeten hebben van welke eerste indrukken we willen overbrengen, en er vervolgens voor moeten zorgen dat ons ontwerp precies dat doet.

Bepaal wat u wilt overbrengen

Een goed uitgangspunt is om een ​​korte lijst met woorden te maken die de gewenste indruk van uw site overbrengen. Er zijn ook verschillende universele woorden. U wilt bijvoorbeeld waarschijnlijk dat uw bestemmingspagina ‘geloofwaardigheid’ overbrengt. Veel zal echter nog steeds afhangen van uw publiek en het voorstel zelf. Als je eenmaal de lijst hebt waarnaar je op zoek bent en de UXer al een ontwerp heeft ontwikkeld dat naar verwachting die woorden zal overbrengen, is de volgende stap validatie.

Designesthetiek controleren

Als een ontwerper meerdere varianten heeft ontwikkeld, moet deze test de beste bepalen. U kunt de gebruiker bijvoorbeeld vragen welk ontwerp volgens hen meer “toegankelijk” is.

Vaak is zo’n test de beste manier om het juiste ontwerp te vinden.

Als u maar één ontwerp bij de hand heeft, kunt u Semantic Differential Research uitvoeren waarin u gebruikers vraagt ​​om een ​​site te beoordelen op trefwoorden. Is het ontwerp bijvoorbeeld ‘toegankelijk’?

Uiteraard is esthetiek niet het belangrijkste bij ontwerp. Veel hangt af van de visuele hiërarchie. Het creëren van een duidelijke visuele hiërarchie voor uw bestemmingspagina zorgt ervoor dat gebruikers precies zien wat u nodig heeft en niet worden afgeleid door irrelevante of secundaire inhoud.

Beantwoord de juiste vragen op het juiste moment

De eerste stap is om ervoor te zorgen dat u de gebruiker de juiste informatie geeft. Om dit te doen, moet u het denkproces begrijpen dat in het hoofd van een persoon plaatsvindt wanneer hij naar uw pagina kijkt.

U kunt er natuurlijk niet 100% zeker van zijn. Zelfs bruikbaarheidstests kunnen alleen een vaag idee opleveren. Maar laten we een weloverwogen samenvatting maken.

Meestal stelt een gebruiker zichzelf onbewust een reeks vragen terwijl hij uw bestemmingspagina bekijkt. Laten we in volgorde gaan:

  • Wat biedt deze pagina mij? (Waarde voorstel)
  • Hoe helpt dit mij? (Voordeel)
  • Hoe werkt het? (Kenmerken)
  • Waarom zou ik vertrouwen? (Sociaal bewijs)
  • Wat zou ik vervolgens doen? (Oproep tot actie)

Daarom is het belangrijk dat elke visuele hiërarchie op de pagina de volgorde weerspiegelt waarin de gebruiker deze vragen stelt.

De juiste weergave van inhoud op de pagina is slechts de helft van de moeite. De andere helft gaat over het zichtbaar maken van de belangrijkste elementen van de pagina.

De aandacht kan op verschillende manieren worden gevestigd, inclusief maar niet beperkt tot:

  • De grootte.
  • Negatieve ruimte.
  • Maar waarschijnlijk is de meest effectieve methode om afleiding tot een minimum te beperken.
  • Vereenvoudig de interface

Om het simpel te houden, kunt u een aanpak in drie stappen volgen waarbij u systematisch elk element op uw bestemmingspagina beoordeelt, van het logo tot de link naar het privacybeleid.

Stel uzelf drie vragen terwijl u naar elk element kijkt.

Begin met te vragen of u dit item kunt verwijderen. Zo ja, wat zijn de gevolgen? Zullen ze destructiever zijn dan de toename van de cognitieve belasting die extra elementen veroorzaken? Zo niet, dan is het beter om deze te verwijderen.

Als je denkt dat de inhoud te waardevol is voor de gebruiker of helpt bij de conversie, is de volgende vraag die je jezelf moet stellen: kan ik dit element verbergen? Kan ik het op een subpagina plaatsen, onder een snelkoppeling of vervolgkeuzelijst?

Deze benadering werkt goed voor secundaire inhoud. Het kan voor sommige gebruikers nuttig zijn, maar voor de meeste mensen niet interessant.

Tot slot, als u inhoud niet kunt verbergen omdat het belangrijk is om hiervan op de hoogte te zijn, bedenk dan of u deze kunt verminderen? Klanten willen bijvoorbeeld misschien weten wat uw retourbeleid is, maar dit is niet zo belangrijk als de kenmerken of voordelen van uw product. Daarom is het logisch om hem visueel zijn aandacht te onthouden.

Deze eenvoudige aanpak, gecombineerd met andere ontwerptechnieken, helpt bij het creëren van een pagina met een sterke visuele hiërarchie. Dit zal de aandacht vestigen op belangrijke schermelementen zoals oproepen tot actie. Maar, zoals ze zeggen, vertrouw maar verifieer.

Gelukkig is er een snelle en goedkope manier om te controleren of gebruikers basisschermelementen kunnen zien. Dit wordt de vijf seconden test genoemd. De test bestaat er natuurlijk uit dat gebruikers uw ontwerp gedurende vijf seconden laten zien. Daarna moeten gebruikers vertellen welke elementen ze onthouden. Door aandacht te schenken aan welke elementen de gebruiker onthoudt en de volgorde waarin ze ze benoemen, zult u beter begrijpen hoe effectief paginahiërarchie is om de aandacht te vestigen op belangrijke elementen.

En als het gaat om het ontwikkelen van een echt geweldige bestemmingspagina, zijn testen van cruciaal belang, zelfs na implementatie.

Monitoring, test, herhaling

Geen enkel team kan bij de eerste poging de perfecte bestemmingspagina maken. Er is altijd ruimte voor verbetering, dus testen na de lancering zijn essentieel.

Zodra u een nieuwe bestemmingspagina start, moet u deze goed in de gaten houden met een sessielogger zoals Hotjar of Fullstory. Met deze tools kunt u het gebruikersgedrag op uw pagina volgen.

Kleine verbeteringen aan afbeeldingen en kleuren kunnen worden getest met behulp van A / B-tests, terwijl grotere wijzigingen kunnen worden geprototypeerd en getest met behulp van bruikbaarheidstests.

Welke aanpak u ook kiest, het zal uiteindelijk een cyclus van monitoring, iteratie en testen zijn die het succes van elke bestemmingspagina op de lange termijn garandeert.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website maken prijs

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html